سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/6/11
5:25 عصر

گزارشی از عروسی دختر رئیس‌جمهور

بدست سید عبدالمجید زواری در دسته

گزارشی از عروسی فرزند رئیس‌جمهور



از طرف خانواده عروس به ما گفتند، مراسم سه روز عقب افتاده... یکشنبه شب مطابق آدرسی که در کارت بود مسیر را طی کردیم تا به سالن رسیدیم. وقتی ما به مراسم رسیدیم، آقای دکتر مانند بقیه افراد روی یکی از میزهای پذیرایی در محوطه نشسته بود و با بقیه صحبت می‌کرد...

 

یکی از همسایگان سابق رئیس جمهور از برگزاری جشن عروسی دختر دکتر احمدی‌ن‍ژاد، رئیس‌جمهور گزارشی ارسال کرده است. در این گزارش آمده است:


 

آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 

مدت زیادی،‌ همسایه خانواده‌ عروس بودیم و به همین دلیل رابطه دوستی صمیمی بین ما و خانواده آنها برقرار شده بود. شاید به همین خاطر بود که کارت دعوت عروسی دخترشان را برای ما هم فرستادند. وقتی کارت را دیدیم خیلی خوشحال شدیم و در عین حال برانگیخته. کارت دعوت خیلی ساده بود. شاید ساده‌ترین کارت عروسی که تا به حال دیده بودم. زمان مراسم، پنجشنبه،‌ دوازدهم مرداد قید شده بود. چون هر 4 نفرمان دعوت داشتیم طوری برنامه‌ریزی کردیم که بتوانیم آن شب به‌موقع خودمان را به مراسم برسانیم. تلفن زنگ زد. چند روز مانده بوده به مراسم؛ اما از طرف خانواده عروس به ما گفتند، مراسم سه روز عقب افتاده و به یکشنبه، 15 مرداد موکول شده است. اول کمی تعجب کردم، اما وقتی علتش را جویا شدم، گفتند «برای پدر عروس، سفر فوری پیش آمده و گفته است که من نمی‌توانم در عروسی دخترم حضور داشته باشم. اما خانواده داماد لطف کردند و با تلاش فراوان توانستند مراسم را به روز یکشنبه موکول نمایند».

یکشنبه شب مطابق آدرسی که در کارت بود مسیر را طی کردیم تا به سالن رسیدیم، سالن برایم آشنا بود، منشی یکی از دوستان صمیمی من هم در همین سالن، عروسی دخترش را برگزار کرد، امشب که با کنجکاوی به سالن آمده بودم متوجه موضوعی شدم که شاید آن شب متوجه نشده بودم و آن سادگی غیرمعمول سالن بود. امری که لااقل امشب انتظار آن را نداشتم. روی هر میز 4 رقم میوه معمولی و تنها یک نوع شیرینی گل محمدی (دانمارکی سابق) قرار داشت. از آقایان در محوطه و از خانمها در سالن پذیرایی می‌شد.

وقتی ما به مراسم رسیدیم؛ آقای دکتر مانند بقیه افراد روی یکی از میزهای پذیرایی در محوطه نشسته بود و با بقیه صحبت می‌کرد. چشمانم را چرخاندم تا ببینم؛ بزرگان و مسئولان و وزرا و ... کجای محوطه نشسته‌اند. اما جز دو یا سه نفر، چهره هیچ‌یک از میهمانان برایم آشنا نبود. از اطرافیان که پرسیدم، گفتند آقای دکتر تنها اقوام و چند خانواده از همسایه‌ها را دعوت کرده است. بعدا متوجه شدم از میان آن چند چهره‌ای که مشهور بودند و در صفحه ‌تلویزیون آنها را دیده بودم، یکی از طرف خانواده داماد دعوت شده است و دو نفر دیگر هم پس از مسئولیت جدید آقای دکتر، همسایه آنها شده و مانند ما به خاطر همسایه بودن دعوت شده‌اند. نوبت شام که رسید؛ سرمیزها برای هر نفر یک پرس غذا گذاشتند، با شیشه نوشابه و یک ظرف کوچک سالاد کاهو، همین!... مراسم تمام شد.

نگاهم به دکتر دوخته شده بود که یک گوشه ایستاده بود و از تک‌تک افراد اعم از بچه و بزرگ تشکر می‌کرد. برخی هم کنار دکتر می‌ایستادند، تا دوستانشان با دوربین عکاسی و فیلمبرداری و موبایل و... از آنها عکس یادگاری بگیرند. در این میان یک اتفاق جالب آن بود که آشپزهای سالن هم با همان لباس آمدند تا با دکتر دست بدهند و روبوسی کنند. از همان فاصله از چهره آنها می‌شد فهمید که دکتر خیلی آنها را تحویل گرفته است.

آخر سرهم ایستادند و با دکتر عکس یادگاری گرفتند. ما هم رفتیم و از آقای دکتر خداحافظی کردیم و ایشان هم از آمدن ما تشکر... در راه بازگشت به منزل، با خانواده درباره مراسم صحبت می‌کردیم. همه،‌ شگفت زده بودند اما این‌بار نه از رنگ و لعابهای غذا و دسر و میوه و پذیرایی. از رنگ خدایی عروسی. عروسی دختر رئیس جمهور ایران. عروسی دختر دکتر محمود احمدی‌نژاد.

 


 


  •   شنیده ام بازتاب سال گذشته گزارشی درباره ریخت و پاشهای محیرالعقول در مراسم عروسی دختر آقای ... معاون سابق شورای عالی امنیت ملی دریافت کرده اما از درج این گزارش ممانعت به عمل آمده است. این قضیه چقدر درست است؟ چرا افشاگری نمی کنید؟

  •   با سلام
    مگر شعارهای امام و مردم در زمان طاغوت غیر از این بود که این همه از سادگی مراسم فرزندان یکی از مسئولان نظام تعجب می کنیم و باعث شده است تا شما هم آنقدر تعجب کنید که در صدر خبرهای امروز مجبور به نقل شوید انقلاب اسلامی جز برای عدالت برپا نشد هر چند به این نکته هم در خبر توجه نفرمودید که صاحب مخارج عروسی براساس عرف ایران خانواده داماد هستند و این موضوع چندان ارتباطی به دکتر احمدی نژاد ندارد اگر چه هنوز یادمان نرفته است که در سالهای نه چندان دور شایع شده بود که در عروسی دختر یکی از مسئولین سکه های طلا توزیع شده است هر چند بعدا معلوم شد فرد مذکور اصلا دختری ندارد . حتی اگر مسئولین ما ساده زیست باشند کار شاقی انجام نداده اند و تازه به یکی از شعارهای انقلاب جامه عمل پوشانده اند امری که حتی سیاستمداران جوامع غربی که از نظر ما غرق در فسادند نیز اکنون به طور معمول رعایت می کنند و خیلی عادی با دوچرخه در میام مردم زندگی و تردد می کنند.

  •   کارتش ساده نبود که چرا الکی میگن خود آقای خورشیدی به من کارت رو داد اینجوری که میگن نیست دیگه ولی خوب با کلاس بود کارتش دیگه و شیک! پنجشنبه شب هم مثل اینکه بخاطر اینکه آقای احمدی نژاد مالزی بود جشن عقب افتاد.

  •   در ایران اصولا مراسم عروسی با خانواده داماد هست و خانواده عروس هیچ کاره هستند
    شما دوست عزیز هم باید از سادگی خانواده داماد شگفت زده شوید

  •   زهد بلند پایگان کشور تنها زمانی ارزش دارد که مدیریت آنها کشور را به شکوفایی و رفاه اقتصادی رسانده. مسئولی که زاهد باشد و کشور زیر فرمان او با وجود دارایی های خدادادی گسترده دچار تنگدستی و بیکاری همگانی باشد، نه تنها امتیازی برای زاهد بودن نمیگیرد بلکه باید پاسخگوی بد بختی های مردم نیز باشد.

  •   همین چندسال پیش بود که شنیدیم در مراسم مشابهی(عروسی پسر یکی از مسوولین محترم) فقط 15 نوع نوشیدنی روی میز مربوطه دیده شده .حالا تنوع غذایی بماند.

  •   اینجانب به علت موقعیت شغلی در بسیاری از مراسمهای عروسی فرزندان مقامات شرکت کرده ام اما هیچ یک به سادگی و پاکی عروسی دختر رئیس جمهور ایران نبود. خداوند خیرشان دهد

  •   خدا انشاء الله به خود و خانواده ایشان سلامتی اعطاء فرماید و دختر این بزرگوار هم انشاء الله که خوشبخت شوند و این مراسم الگو و اسوه ای برای بقیه دولتمردان و مردم باشد.
  •  


     

    آرشیو مقالات و تحقیقات مجید زواری                  در نظر سنجی این وبلاگ شرکت کنید 


    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >